Gara de Nord – Aeroportul Henri Coandă. CFR anunță progrese în cazul modernizării liniei de cale ferată

Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă. CFR anunță progrese în cazul modernizării liniei de cale ferată
Publicat: 18/03/2019, 14:45
Actualizat: 27/03/2019, 17:09

În prezent s-au deschis ofertele pentru achiziția consultanței și supervizării, au precizat oficialii CFR, prezenți la ședința de dezbatere publică organzată luni la Ministerul Transporturilor.

Pentru ca proiectul să poată fi încadrat în termenii asumați, a fost necesară obținerea de avize de la diverse entități, fapt care, conform CFR, a întârziat considerabil data demarării acțiunilor necesare, conform celor declarate de reprezentantul CFR, în cadrul unei dezbateri publice organizată de Ministerul Transporturilor.

„Avem aviz de la toate entitățile pe care Primăria Otopeni le-a identificat în legătură cu proiectul nostru. Avizul de mediu este luat, din fericire proiectul nu are un impact considerabil asupra mediului. Avem aviz inclusiv de la Serviciul de Telecomunicații Speciale și de la Metrorex”, a declarat Mariana Badea, șef al serviciului de investiții la CFR.

Reprezentanta CFR a afirmat că valoarea proiectului „poate părea mare, dar, pentru a forma o imagine comparativă, în 2008 a fost realizat un studiu de fezabilitate pentru o linie subterană care are un traseu similar cu cel identificat de noi, care a fost considerată mult prea costisitoare pentru a putea fi pusă în practică. Specialiștii noștri au considerat că această variantă este cea optimă.”

Comisia de licitație urmează să evalueze ofertele și, în funcție de calitățile declarate de către ofertanți în formularul DUAE (Document Unic de Achiziție European), se va alege un ofertant câștigător, căruia i se vor solicita documentele.

„Ulterior, depinde foarte mult de conținutul acestor documente, în cazul în care anumite elemente ale acestora necesită clarificări. Este foarte greu de estimat cât durează evaluarea ofertelor. Colegii mei vor fi degrevați de alte sarcini, astfel încât să fie dedicați 8 ore pe zi acestei activități și să finalizeze într-un timp cât mai scurt. În perioada evaluării, comisia este suverană, nimeni nu îi poate adresa întrebări sau oferi sugestii”, a declarat reprezentantul CFR.

„Neștiind ce tehnologie vor prezenta constructorii care vor câștiga licitația, nu putem spune cu exactitate cât de repede va fi finalizat proiectul. Putem fi surprinși plăcut, prin finalizarea înainte de termenul maxim, de 12 luni, pe care l-am impus”, a mai spus Mariana Badea.

Potrivit reprezentanților CFR SA, la finalizarea lucrărilor, în condițiile în care nu se va face nicio oprire, cei circa 20 de kilometri dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni vor putea fi parcurși în 22 de minute.

„Legat de actul normativ privind indicatorii tehnico-economici ai obiectivului de investiții, trebuie să subliniez că este foarte important pentru noi pentru că, nefiind aprobată această Hotărâre de Guvern, nu putem demara lucrările, noi am încercat să înlăturăm oarecum neplăcerile cauzate de întârzierea aprobării acestei hotărâri și am demarat achiziția de proiectare și execuție cu clauza subvensivă. Așadar, sunt foarte importante termenele pe care ni le-am asumat, astfel încât să putem demara cât mai repede lucrările”, a adăugat Mariana Badea.

„Hotărârea de Guvern privind exproprierile este în lucru. Noi am făcut estimările, am identificat proprietarii, astfel încât, imediat ce vom avea aprobați indicatorii economici, vom depune, la Ministerul Transporturilor, propunerea noastră privitoare la exproprieri. În acest moment, nu putem divulga proprietarii sau traseul exact al acestei linii de cale ferată. Dincolo de aceste informații, ceea ce pot spune este că, împreună cu proiectantul nostru, am încercat să identificăm traseul cu cel mai mic impact asupra proprietarilor din zonă. Nu se pune problema demolării locuințelor”, a completat aceasta.

Foto: Hepta

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Dezvăluiri tulburătoare. Rana fatală a Prințesei Diana, "mică, în locul nepotrivit și foarte rară”, care...
Palatul Buckingham a început să planifice funeraliile Regelui Charles. Ce se va alege de Regina...
Imperiul lui Ion Țiriac a fost împărțit. Magnatul a luat decizia în privința averii
Avertismentul pensionarilor nemulțumiți de noile decizii: „Ne-au amăgit. Or să primească la vot ce merită”...
Roxana Dobre a tăcut cât a tăcut, dar nu a mai suportat și a spus...
Site-ul unde mii de oameni își caută un partener cu care să își pună capăt...
ŞOC! Fiica lui Năstase: 'Am fost preşul lui dintotdeauna, încă de când a vărsat vin...
Recunoști fetița din imagine? Acum are 39 ani și este adorată de sute de mii...
Poliţia Română a dublat numărul de locuri scoase la concurs. 13.000 de posturi sunt neocupate
Snopit în bătaie de un vecin, Cristian a murit! "Fiecare os din fața lui e...
Un infractor a reușit să se dea drept polițist timp de un an și jumătate....
Știrea momentului în România! Ion Iliescu la 94 de ani a...
Ce reprezintă litera B la o mașină cu transmisie automată. Explicația fiecărui mod
Fondatorul Telegram, Pavel Durov, a fost arestat în Franţa. La 39 de ani, „Mark Zuckerberg...
ASTRONOMII au obținut primele imagini cu STEAUA NORDULUI! Cum arată POLARIS?
Se schimbă regulile ITP. Vehiculele trebuie inspectate în fiecare an
Bicarbonatul de sodiu înlătură mirosurile neplăcute din șifonier
Ce au vrut să mânânce Ed Sheeran și Chris Hemsworth în România. Unde au ținut...
"Ultima misiune pentru Roberta". Ea este polițista de 21 de ani, ucisă de remorca unui...
Câți prieteni are Anamaria Prodan. Ce spune despre oamenii care au dezamăgit-o. “Cel care e...
Misterul scufundării superiahtului miliardarilor, investigat de anchetatori. Ce ipoteze se iau în calcul
BANCUL ZILEI. Bulă merge la o tipă acasă. Dormitorul era plin de jucării de pluș....
Cum a afectat seceta culturile din România?